top of page

Ideeën voor je polaroid foto’s


Zelf heb ik een aantal jaar geleden een polaroid camera gekocht. Het is niet zo'n pastel kleurige, maar een zwart-metalen met meer opties (voor het dubbele geld). Dat ik spijt had van die aankoop is wel zeker, maar ik probeer de laatste tijd iets meer foto's met de camera te maken.


De polaroids die ik dan gemaakt heb blijven vaak rondslingeren in mijn kamer, maar daar heb ik sinds kort een paar nieuwe bestemmingen voor. In dit artikel deel ik mijn ideeën voor het bewaren van die kleine foto's.


Ten eerste hang ik sommige foto's op aan een wandrekje. Daar heb ik ook kaartjes, tickets en andere dingen aan vast geklemd. Zo kan ik er elke dag naar kijken en heb ik een plekje voor leuke herinneringen.


Een schattig, maar ook praktisch idee is om er een kalender mee te maken. Als je twaalf foto's hebt kun je bij elke maand één opplakken, of zelfs meer als je wil. Zo zie je het hele jaar door je foto's weer terug.


Hier heb je misschien wel heel veel foto's voor nodig, maar je kunt er ook een vriendenboek of adresboek mee maken. Als je iedereen persoonlijk op de foto zet, krijgt iedereen zijn eigen pagina in het boek, wat super leuk is om doorheen te bladeren.


Je kunt de foto's ook inscannen, posten op social media en wegleggen in de kast. Ik gebruik zelf de apps OfficeLens of TapScanner om foto's in te scannen en het resultaat is best oké. Op deze manier heb je ze altijd bij de hand en raak je ze niet zomaar kwijt.


Een feestje of niet, een slinger maken is altijd een leuk idee. Hang de polaroids onder elkaar of naast elkaar en schrijf op elke foto de datum, zodat je dat niet vergeet. Je kunt het nog wat opvrolijken met kralen, veren of tape.


Je hebt vast wel een magneetbord of koelkast die wat opgefleurd mag worden. Als je een magneet achter een polaroid plakt (met een lijmpistool bijvoorbeeld) heb je de allerleukste magneet ooit!


Tot slot kun je er ook spelletjes meespelen. Als je van heel veel mensen apart een foto hebt gemaakt kun je het spel 'wie ben ik?' spelen. Doe een sporthaarband om je voorhoofd en klem de polaroid erachter.


Wat doe jij met je polaroid foto's?


Tot gauw,

Sanne


0 opmerkingen
bottom of page